Var och handlade i ett större varuhus i förmiddags. Folk handlade mycket så det var långa köer i kassan. Ett par personer före mig stod det en man med tydliga profilkläder som visade vilket företag han representerade. När det var hans tur blev det problem med faktureringen, personen i kassan försökte hjälpa honom på olika sätt men han var arrogant nedlåtande. Mitt i deras konversation ringer hans mobil varvid han svarar trots att han pratar med kassörskan. Visst det kan vara viktigt men när samtalet handlar om hur svårt det kan vara att hitta rätt faktura adress på ett sådant stort och känt företag som han jobbar på och konstant ignorerar kassörskans frågor, nja då ger det inget förtroende för firman. Jag hörde fler i kön som sa att man aldrig skulle kontakta dem utan deras konkurrenter i stället.
Tyvärr är det alldeles för många ”där ute” som inte inser att man representerar sin arbetsplats. På grund av denna medarbetare har man garanterat tappat flera potentiella kunder idag. Hoppas han har ordnat fler till firman än han tappade annars blir det inte bra i längden