Kundbemötande

Jag köpte ett par nya byxor för ca en månad sedan. Kände mig väldigt nöjd med modell och passform även om priset var lite i högsta laget för ett märke som jag aldrig hade hört talas om.
Första gången jag använder dem så spiller jag naturligtvis mat på ena byxbenet! Inför tvätten så förbehandlades fläcken enligt konstens alla regler.
Resultatet, fläcken försvann tillsammans med en del av tygets färg…

Nu låter det värre än det var. Byxorna var fortfarande användbara och jag hann använda dem några gånger innan katastrofen var ett faktum. Efter ca tre tvättar hade tyget nötts så pass mycket att det helt enkelt hade gått hål i byxorna!

Ett återbesök i butiken med förhoppning om att få en del av priset tillbaka tog en helt annan vändning än vad jag hade tänkt mig.
Mannen bakom kassan tittade snabbt på dem och erbjöd sig att byta dem direkt trots min fläck. Med snabba steg hämtades ett par nya byxor. Tyvärr fanns inte min färg och storlek kvar, men en mörkare nyans fanns om jag kunde tänka mig det. Annars kunde han ringa en butik i en annan stad för att höra om de hade några kvar. Jag valde de mörkare byxorna och tackade för servicen.
Byxorna lades i en ny påse från butiken och min medhavda påse med fel logga fick också följa med ner. Med ett leende förklarade mannen att du måste göra reklam för oss och önskade mig välkommen tillbaka.

Byxor utan hål.

Byxor utan hål.

Oavsett om de nya byxorna går sönder på samma sätt eller ej så kommer jag börja leta kläder i denna butik vid nästa inköp. Dessutom så saluför de flera varumärken som jag känner till!

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s